[CCF] SAC SSB kelit ---- Re: SAC CW steno 2230Z intermediate --- Fwd: K = 3 / 4

Zaba OH1ZAA elefa at wippies.fi
Fri Oct 11 08:50:58 EDT 2019

Aloha!

X-ray flux on minimissään (A = 6), ja sellaista se on ehkä vielä vuoteen
2022. Uuden syklin pilkkupolariteetteja on kuitenkin jo nähty. Pari
päivää
sitten oli auringon pinta "Spotless". Eilen oli muutamia aktiivisia
alueita,
pilkkuluku 33, nyt yksi pilkku, ja pilkkuluku täten 11 (1 + 10).
Ionisaation
ja MUF:in kannalta näillä ei ole mitään käytännon merkitystä (tällä
kertaa).

Geomagneettinen ennuste eiliselle oli  K = 1, mutta kuitenkin Aurora
riehui
välillä K = 4 tasolla, ja Hemisphere power oli yli 40 GW. Isompia
koronareikiä
ei ole kuitenkaan näkyvissä. Turha siis ennustella mitään. Virallinen
ennuste
on rauhallinen lauantaille, ja hieman rauhattomampi sunnuntaille.
Ennusteeseen
ei voi suhtautua kuin statistisella otteella. Kaikki on mahdollista...

Workkikaamme siis niillä keleillä, jotka annetaan. Kutsumme voimme
joskus
valita. ALunperin oli tarjoitus ajaa OH5ZA-kutsulla, mutta se korreloi
aika
paljon OH5Z-kutsun kanssa, joten saatan jakaa OH4-kerrointa
OH4BCS-kutsulla.

Cheers/73, Zaba OH1ZAA/3