[CCF] Pilattu SAC

Seppo Sisatto seppo.sisatto at gmail.com
Fri Sep 4 12:26:19 EDT 2020

Arvoisat OH-kilpailijat

Nyt kirjoitan asiasta, josta ei ehkä pitäisi kirjoittaa mutta teen sen
kaiken kielteisen palautteen uhallakin. Uskon lunta kaatuvan tupaani.

Osallistuin ensimmäisen kerran muutamalla kusolla SAC:hen 1961 ja on
mahdollista - varma en ole - että sen jälkeen olen ollut mukana joka vuosi
kasvattamassa OH-maan maaottelutulosta.

Nyt on tehty kilpailuun sääntömuutos, joka osaltani muuttaa tilanteen.
Kilpailussa on tästä eteenpäin vain virallisesti ASSISTED -luokkia eli
minulle tuo A on yhtä kuin AVUTTOMIEN luokkia. Tuo on harkittu herjaus
tässä tilanteessa.

Tottakai arvostan kavereita, jotka asentavat kaikki mahdolliset
apuvälineet. asemalleen ja ovat SO2R tai SO3R jne. Hehän nyt kilpailevat
keskenään. Heille peli on reilua!

Jonkin kirjaimen lisääminen tulosluetteloon kertomaan, että kilpailen
EI-AVUTTOMIEN sarjassa on huuhaata. Merkitystä olisi vain sillä, että nämä
asemat pitäisi listata omana luokkanaan.

En halua loukata SAC:n järjestäjiä. He tekevät suuren työ tulosten ja
kilpailun organisoimisen yhteydessä. Nyt he ovat vain tehneet minun
mielestäni - en tiedä onko kukaan muu samaa mieltä - väärän ratkaisun.
Siitä olen saanut palautetta myös ulkomaisilta ystäviltäni.

OH1VR kuuluu tänä vuonnakin SAC:ssa - ehkä joka ahkerammin kuin viime
vuosina. Mutta koska SAC:ssa ei ole minulle sopivaa luokkaa, lähetän
kilpailuun vain tarkistuslokin. Sen ehkä muutkin kaltaiseni luokattomat
kilpailijat voivat tehdä. AVUTTOMAT hoitakoon maaottelun.

Provosoivin viikonlopputerveisin,

Seppo OH1VR

.