[OZ-CONTEST] CQWW SSB fra OZ1AA (bedre sent end aldrig)

Thomas - OZ1AA Thomas - OZ1AA" <oz1aa@qsl.net
Wed, 15 Nov 2000 20:06:28 +0100

Hej

Jeg er meget ked af at jeg ikke har været QRV her siden CQWW SSB, men jeg
har mine unskyldninger...

Selve WW SSB var noget af en katastrofe herfra :( I begyndelsen havde jeg
meget svært ved at blive hørt på de lave bånd, men det blev da bedre da
solen stod op og man kunne bruge de høje bånd. Omkring 1100Z lørdag var jeg
begyndt at se frem til USA-åbningen på 10 og 15 meter, men så pludselig
hørte jeg et ordentlig brag og der kom et mindre lyn ud af min computer -
og den var helt og aldeles død :( Jeg havde selvfølgelig ikke gemt en
sikkerhedskopi af loggen på diskette, og jeg blev enig med mig selv om at
det nok ikke ville være så sjovt at fortsætte (måske hvis jeg havde været
High
Power og kunne have kaldt CQ hele dagen, men jeg var Low Power og tvunget
til at S&P meget af tiden). Here er det endelige resultat:

2000 CQ World-Wide DX Contest

CALL: OZ1AA @ OZ7HVI
MODE: PHONE
LOCATION:
CLASS: SOAB LP

              QSOs   QSO points   Zones   Countries
160m:          47         43       4         28
80m:           81        102       8         32
40m:           24         50       9         19
20m:           68        123      14         28
15m:           69        103      12         37
10m:          138        274      15         48
Totals:       427        695      62        192       =>  176.530 points

Station Description: FT-1000MP, 100W
Antenna(s): Cushcraft X7 + sloopers

Computeren har jeg først lige fået fixet i dag, så derfor har jeg ikke
kunnet svare på mails, men det var da godt at se nogle OZ-resultater her.
Også fint med noget antennesnak der jo er en meget vigtig del af det at køre
contester!!

Jeg optog forresten contesten på min computer (i MP3-format) og det er meget
sjovt at sidde og høre de forskellige QSO'er nu. Det bliver også specielt
sjovt
når man får sin UBN-rapport ovre fra CQ, hvor man kan se hvilke QSO'er de
ikke
har godkendt i loggen. Så kan man jo lytte efter en ekstra gang i sin MP3
fil
og se hvilken fejl man gjorde, og på den måde lære hvor man skal være extra
opmærksom.

Nu nærmer tiden sig jo allerede for CQWW CW! Jeg har ikke nogen planer
herfra
endnu, men jeg finder helt sikkert på noget det ene eller andet sted. Hvis
der
er andre som har nogle planer nu, så post dem her så vi kan se hvem der
bliver
QRV!

CUL,

Vy 73 de Thomas, OZ1AA

----
Thomas Andersen - OZ1AA (ex. OZ5DK)
Copenhagen - Denmark
Homepage: www.qsl.net/oz1aa
E-mail: oz1aa@qsl.net
ICQ: 11117622
Member # 1 of "World Wide Young Contesters"
Visit http://home.swipnet.se/contest/wwyc/ to get more info.
----

..._._

dit dit