[OZ-CONTEST] SAC resultat for OZ8AE CW ABSOLP

Jørgen Christensen jrcsn@tdc.dk
Thu, 27 Sep 2001 12:46:53 +0200

Hej alle.

Forsinket resultat fra min deltagelse i årets SAC på CW.

OZ8AE  Single opr. - Multi bånd - low power

Bånd       80     40      20    15    10  m  Total

QSO      115   164   286  167    30        762

Lande      27     37     48     36    15        163

Som jeg kræver 285.087 points for.

Logprogram TR version 6.59

Anvendt grej: ICOM IC-740 60-100 watt, MN-2000 og HFT-1500 antenne tunere.
                           Antenner: TH3-MK4 3 el 3 bånds beam 11 meter
oppe.
                                              43 m vertical loop der kører
ufb 40-10 meter
                                               W9INN 80/160 m sloper opsat
som L-antenne, fødepunkt 2,50 m over jord og med afstemte radialer.

Og lidt til de der gider læse lidt mere:

Forholdene generelt bedre end sidste år. Lørdagen var klart den bedste, men
jeg var desværre ikke vedholdende nok på 10 og 15 meter lørdag. Gennem årene
har jeg ellers forsøgt at køre så højt som muligt, når der var åbninger. Det
burde jeg også have gjort i år.
Søndag var der ikke de store åbninger på 10 og 15 meter.
Signalstyrkerne på de højre bånd var ikke de bedste. Der var megen QRN oven
i signalerne på 15 meter og QSB var kraftig.

Det var dejligt at køre HS0/OZ1HET på de 3 højre bånd. Hans TITAN vertical i
15 meters højde har han problemer med at afstemme på de 3 lave bånd. Håber
han kan få klaret problemet inden CQ WW så vi kan regne med nogle gode
points.
Finn har taget en IC-775 DSP med 200 watt med til Bangkok hvor han nyder sit
otium. - Han kørte vist 108 QSO-er i alt.

Jeg var ikke rigtig klar til testen. Flere gange måtte jeg have gentaget
rapporten , da jeg mentalt var med i sønnens flytning til et kollegium.
Havde ellers aftalt jeg kunne køre for ham søndag efter kl 1400 men de gik
allerede i gang lørdag.

40 meter generede enorme pile up, så det var svært at håndtere. Måtte have
tændt for mit DSP filter hvorefter det gik noget bedre.

Det kan ærgre mig at vi endnu engang havde en dårlig weekend på CW. Allerede
mandag var forholdene igen kommet op og så sent som 2000 UTC mandag lå ZL7
på 28023 Khz. Surt show. -

Jeg har aldrig hørt så mange svenskere i testen før.

Til gengæld mener jeg at OH-er skev QRL? på en frekvens. Det har jeg aldrig
hørt før.! HI

Generelt tror jeg der var mindre deltagelse end de foregående år.
Amerikanere og Japanere var der ikke så mange af. Nå resultatslisten vil nok
fortælle om dette er korrekt.

Mine rygproblemer fra 1998-1999 gør nu, at jeg har svært ved at sidde ned i
mere end en time. Lå på knæ foran stationen i op til en time. Mit bord kan
godt nok hæves, men ikke nok. Må til at finde ud af, hvordan jeg kan få
hævet det mere. Alternativet er at jeg holder op med at køre hele contester
og melder mig til en multi station, så man kan gå rundt og afløse sultne og
trængende operatører. HI.

73 til alle.
   Jørgen OZ8AE

--