[OZ-CONTEST] ARRL 10 OZ8AE SO CW LP

Fam. Christensen oz8ae@mail.tele.dk
Thu, 19 Dec 2002 19:37:03 +0100

Hej contestere.
Hermed mit bidrag i sidste weekends ARRL 10 meter contest.
Ikke så meget men jeg havde ikke tid til mere aktivitet.

Forholdene ikke de bedste. Lørdag kl 0900 var der Japanere på båndet - endda fine med signaler på min 43 meter verticale loop. - Da jeg blev klar kl 1000 var der ikke flere japanere, heller ikke på beamen. - Søndag kom jeg lidt tidligere i gang og fik et par JA stationer. Ingen aktivitet fra stillehavet. - Hen på eftermiddagen fik jeg ikke midtvesten og vesten i USA og Canada. Selv østkyststationer som man forventede aktivitet fra, blev ikke hørt.
Alt kørt med IC-746 max 100 watt ud og 43 m vertical LOOP eller TH3MK4.

Følgende danske stationer blev hørt eller kørt:
OZ0J  OZ4O  OZ4KG  OZ5UR  OZ7BQ
Tak for dem jeg fik QSO med.

ARRL 10-Meter Contest
Call: OZ8AE
 CW:  383       39       71

Total:  383   x  (39 + 71) =   Total Score = 168,960

Når nu julefreden har sænket sig er der så nogen af jer der har praktisk erfaring med contest programmerne Writelog og Super Duper (EI5SD), der vil lave et indlæg her på reflektoren
Hvordan er de:
Opsætning
Opdatering
Brug under contester
Opkobling til packet
Efterbehandling af contester
Support
og ellers al det I evt. kan berige os andre med.

Her er jeg for år siden startet med CT som jeg finder meget brugervenligt, men desværre ikke dækker alle de contester jeg interesserer mig for (bl.a. NRAU og SAC)

Har så brugt TR de sidste år. Det er et kæmpe program, omstændeligt at sætte op, kan utroligt mange ting, dækker alle de tester jeg kan ønske mig; men ikke det mest brugervenlige program. Man skal være lidt af en "nørd" for at få alle faciliteterne i brug. Manualen er enorm stor, redigeres af N7DR og der er et godt stykke vej før denne manual blot bliver nogenlunde at bruge. Der mangler et ordentligt index så man kan finde frem til de mange guldkorn der står i Manualen. - Er der nogen der læser bøger i stil med "ringenes herre" så kig ind på N7DR Dr. Ewans hjemmeside.

Ellers ønskes alle en rigtig glædelig jul samt et godt nytår.

Vi høres måske i NRAU testen. Den er blevet vældig god efter at Estland, Letland og Lithauen også er blevet deltagere. Det er kun et par timer lørdag og et par timer søndag.

    73 Jørgen OZ8AE