[OZ-CONTEST] SAC REGLER

Peter Vestergaard jpvest@mail.tele.dk
Sat, 28 Dec 2002 18:18:10 +0100

Hej alle
Løbet for ændring af sac reglerne er kørt, og der sker ingen ændringer i
2003.

Der skal være 4 enige contest managere i OH, SM, LA og OZ.
Da jeg har meldt fra, på de øvrige fremlagte forslag, så bliver det ikke til
noget i denne omgang.
LA8HW har givet udtryk for samme indstilling, som jeg.

Hvis forslagne var blevet gennemført i den fremlagte form, ville sac
contesten være blevet ændret så meget, at det i princippet ville være blevet
til en helt anden contest.

Det er Jukka OH6LI der har styret forhandlingerne.
Jari OH2BU, formand for SRAL, har meddelt at man vil tage muligheden for
ændringer op igen.

Hvis forslagsændringerne fremføres korrekt med gammel tekst efterfulgt af ny
tekst + begrundelse for det enkelte forslag, er det jo muligt, at noget af
det ser acceptabelt ud, og er værd at overveje.
Vi kan derfor, til den tid, igen fremsætte forslag om, at medtage 160m.

Man skal, efter min mening, ikke ændre reglerne uden grundig overvejelse om
det nu også er til gavn for contesten, og ikke blot fordi man vil sætte et
personligt fingeraftryk.

SAC contesten er indarbejdet og kendt ude omkring i verden som den er, og
har for tiden et fint deltagertal.
Jeg har ikke fået et eneste forslag til ændringer fra deltagere i 2002.

73 Peter OZ5WQ
Contest Manager SAC 2002

Keep an eye on SM3CER's Webpage for SAC Contest 2002 Results.
<http://www.sk3bg.se/contest/>