[OZ-CONTEST] OZ8AE CQ WW 160m CW

Fam. Christensen Fam. Christensen" <oz8ae@mail.tele.dk
Thu, 14 Feb 2002 13:58:45 +0100

Hej contestere.

Regner med at Thomas "ligger vandret" idet det må være sidste år på gymnasiet!. - Derfor hører vi måske ikke så meget fra ham?

Ellers kun lidt aktivitet her fra. - Deltog fra OZ0XX i CQ WW i Nov 2001.

Jeg må med skam fortælle, at jeg har deltaget i flere contester sidste år, og IKKE fået indsendt loggen rettidigt. Både ARRL i Feb samt CQ WW på SSB i Okt. Begge contester var gode for mig, men - ja undskyldninger har man vel nok af.

Her i slutningen af Januar deltog jeg lidt i CQ WW på 160 meter. Synes ikke at forholdene var de bedste. At høre og køre 2 x UA9 synes for lidt. Derimod lå Prince Edward Island - VY2 - nærmest som en beacon i lange perioder. - Amerikanere hørte jeg kun 5 af, og ingen af dem svarede mine opkald. Opgav da jeg hørte at OZ7YY heller ikke blev svaret. HI.

Kørte med 100 watt fra en helt ny IC-746 til en hævet L-antenne. Der er 3 afstemte radialer på. - Ca. 14 meter lodret og ca 14 meter vandret. En spole ca. 5 meter fra enden får den i resonans. Jeg har ingen ide om det betyder noget at det vandrette stykke vender i retningen Nord/nordvest. Har dog 2 radialer neden under den i den retning.
Radioen fungerede til min fulde tilfredshed. Jeg plejer at have 2 x 500 Hz CW filtre, men efter anbefaling satte jeg 350 Hz CW filter på 9 MHz mellemfrekvensen og et 250 Hz CW filter i på 455 KHz mellemfrekvensen. - Blev ikke generet af andre når jeg lyttede ind på en tilfældig station. De fleste gange når man kørte over båndet, så fortalte contest programmet at det alle var stationer der var kørt før. Med lidt bedre forhold havde der nok været lidt mere at bestille.

Der blev kørt følgende:

249 QSO-er, 40 lande, 1 provins (Prince Edward Island i VE) med 1261 points.
Dette giver

51.701 points.

Loggen indsendes i dag.

Ellers har jeg efter opfordring fra Nils Bo OZ1ETA været på 3830 reflektoren. - Jeg havde indsendt min SAC log som beskrevet af Thomas, men kan ikke finde mig i opgørelsen. - Ellers aldrig brugt denne reflektor før til at indsende resultater på.
Jeg har heller ikke fundet fidusen med at indsende til korrekt adresse.

73 til alle
   Jørgen OZ8AE
oz8ae@mail.tele.dk
Joergen Christensen