[OZ-CONTEST] CT-Log og SAC contest

OZ0J contest@roemming.dk
Fri, 27 Sep 2002 16:34:08 +0200

Som man har kunnet læse her i gruppen, så har nogle danske amatører kørt
SAC contest i CT-Log.

Desværre understøtter CT-Log ikke SAC contesten og dens regler.

Jeg har tidligere henvist til http://www.qsl.net/ka5wss/logconv/ som er
et logkonverteringsprogram mellem diverse logprogrammer herunder CT-Log
og TR-log. TR-Log understøtter SAC contesten.

Hos EDR Ballerup forsøgte jeg i går aftes at konvertere OZ1JTE's log fra
CT-Log til TR-Log så man kunne indsende en cabrillo fil til OZ5WQ
(modtager af årets SAC contest logs). Det lykkedes mig kun at konvertere
multiplier. Efter mange forsøg fik jeg ikke TR-Log til at beregne point.

Jeg opgav efter ca. 1 time og lavede i stedet følgende med succes:

1) Jeg konverterede bin filen fra CT-log til en adi fil med
logkonverteren fra KA5WSS
2) Jeg oprettede en ny log i Writelog (se www.writelog.com) og startede
på en SAC contest. At kunne køre SAC contest kræver et ekstra program,
som kan hentes gratis fra www.writelog.com
3) Jeg gemte denne nye log i Writelog
4) Jeg importerede min adi fil via File, Import til Writelog
5) Derefter løb jeg loggen igennem. Her fandt jeg 8 QSO'er hvor
frekvensen var væk. Når frekvensen ikke er angivet, så beregnes der ikke
point.
6) Så genberegnede jeg loggen, lavede cabrillo fil og summarysheet.

Det hele tog mindre end 10 minutter.

Jeg har lovet at "reparere" OZ4FF's log. Her vil jeg gøre på samme måde.
Skulle der være andre, der har samme problem, så send mig en e-mail. Jeg
vil gerne påtage mig at konvertere CT-logs til cabrillo filer og
summarysheet. Jeg er helt sikker på, at OZ5WQ gerne modtager logs i
cabrillo format i stedet for på papir eller i andre formater.

73 de OZ0J, Jørgen
mailto:oz0j@roemming.dk