[OZ-CONTEST] OZ8AE WAE SOABLP CW

OZ8AE J. Christensen oz8ae at mail.tele.dk
Mon Aug 11 21:49:01 EDT 2003

Hej.

Foreløbigt resultat for WAE contesten.
Ikke meget men det sendes alligevel ind.

OZ8AE WAE SOABLP CW

Bånd 80  40  20  15  10 meter
QSO    9  18  79   76  10    ialt 192 QSO-er
Multi.    4    7  22   23    8    ialt    64

Foreløbigt resultat  28.743

Første gang i mere end 15 år at jeg deltager i denne contest. Sidste gang var med papir og pen. Det var noget af et arbejde at deltage på denne måde.

Resultatet skrevet direkte ned fra skærmen med TR 6.59 som program. Jeg har endnu ikke luret om det medtager de 10 første amerikanere og hvad der ellers måtte være af specialiteter med hensyn til multiplier. Så bliver resultatet noget bedre.
Må se at få kigget loggen igennem.

Jeg glædede mig til at få QTC direkte ind på computeren.
Det var først søndag aften at jeg første gang blev bedt om at modtage QTC. - Så i gang og havde jo ikke prøvet det, men det gik faktisk ok. Måtte spørge et par gange men fik det jeg ønskede mig.

Det var utroligt som EU stationer kaldte stationer de havde kørt før - blot for at bede om der var QTC til dem. Der blev støvsuget.

Forsøgte ca. 10 gange selv at kalde CQ - og det var faktisk nedslående. Med 100 watt så giver det ikke noget i mængden - og slet ikke med de radioforhold.

Så det var ud og søge.
Radioforholdene var ikke gode. De skiftede faktisk hurtigt. Eksempelvis var forholdene nede ca. 1100 om formiddagen. Fra 0900 til 1100 var det godt. Kørte P3/5B4 på 10 meter. En halv time senere var der igen en P3 på 15 meter. Han ville 10 meter, men der var faktisk ingen mulighed for QSO deroppe.
Hen på aftenen var der igen forhold. - Var ikke QRV om natten eller om morgenen før tidligst kl 0900.

Varmen og andre ting gjorde at jeg ikke gad sidde og køre under disse forhold. Men jeg kunne glæde flere af de seriøst deltagende ved at springe fra bånd til bånd og give dem en multiplier. Hørte ingen andre OZ-etere.

73 Jørgen OZ8AE

Fam. Christensen
Virum