[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ0J SP SB LP

OZ0J - Joergen contest at roemming.dk
Mon Dec 1 22:06:16 EST 2003

Ja det trækker i en gammel cirkushest, og mit valg af ny QTH trækker lidt
ud. Så jeg kunne ikke holde mig tilbage, og jeg legede så med i nogle få
timer. Der var også andre aftaler i weekenden, bl.a. en julefrokost, men det
blev da til sammenlagt 4 timer. Grundet de gode forhold på 10 M, så blev jeg
der.

QSO’er: 77

Zoner: 11

DXCC: 16

Point: 5.346

Alle QSO’er er S & P. Jeg kaldte ikke selv.

Tak til OZ0XX for QSO og til OZ1JTE for SWL rapport på min QSO med V26K.

Udstyr:

Yaesu FT-1000 MP Mark-V, output 100 watt.

Antenne: MFJ-1786 Super Hi-Q Magnetic Loop 3 meter AGL. Antennen er placeret
på en antal, hvorfor forholdene var bedst mod vest. Beton kan lave mange
ulykker, også på sende- / modtageforholdene til de øvrige verdenshjørner.
Der var 59+++ til mine lysdæmpere til stue lamperne (Herstal halogen lamper
med indbygget lysdæmper). De justerede lyset eller gik ud allerede ved 10
watt.

Det var i øvrigt sjovt at køre KC1XX og W3LPL (næsten) i første forsøg med
nævnte udstyr.

Jeg hørte OZ1AA på et tidspunkt søndag (tror jeg), da jeg forsøgte at komme
igennem til en sjælden station mod vest.

Hvis forholdene tillader det, så er jeg med i ARRL 10 M test på CW om 2
uger.

73 Jørgen OZ0J