[OZ-CONTEST]IOTA OZ8AE foreløbig score

OZ8AE J. Christensen oz8ae at mail.tele.dk
Sun Jul 27 21:32:00 EDT 2003

Hej contestere.

Allerførst tak for fint indlæg OZ4FF. Ja murphy har nok været på arbejde hos dig.
Du bliver ganske givet godt tilfreds med CT contest programmet. Det er - efter min mening - meget bruger venligt.
At du har skiftet mode skyldes måske - at der er gået HF i et kabel hos dig.

Her er mit resultat i testen. - Deltog max 12 timer.

OZ8AE - single operatør - low power - CW only.

Bånd    80    40    20    15    10    ALLE
QSO    22  105  194    76      8    405
IOTA    13    31    37     27      3   111

SCORE  342.657 points.

Forholdene var bedst lørdag. Ganske elendige søndag for at sige det mildt.
Der var lidt JA - og far east lørdag eftermiddag og aften.
Kun få US stationer - 15 og 20 meter lørdag aften. Der kom senere et par stykker på 40 meter.
Syd Amerika - kun et par QSOer med normale PY stationer og hørte een LU.
Africa - ingen hørt eller kørt.
Så det var hovedsageligt EU stationer og der var mange forskellige øer aktive. Der var lige en 9A0 der havde ganske dårlig tone. Fik sagt det til ham og fik følgende. Min generator har fejl og jeg kører moderat effekt med kun 180 volts forsyning så vil tranceiveren vil ikke gøre det bedre.

Hørte følgende danske stationer:
OZ1AA Thomas. Troede jeg kunne få en multiplier på 28028 hvor du lå med gevaldigt signal. Ingen pile-up. - Du lå faktisk på 14014. Signalet var fint, men nok intet at sige til at der kommer noget ud på en 3 el. 3-bånds beam, lige meget hvordan du har tunet op. Så fik ikke EU-29 på 10 meter som multiplier. Hi

OZ4O Ole - tak for QSO og multiplier på flere andre bånd.
OZ7YL tak for QSO
OZ8MW/P tak for QSO
OZ0J/P søndag formiddag 14044 men mit signal ikke godt nok når det var syd EU der kom ind til dig Jørgen. Forsøgte en halv time medens jeg gik og lavede lidt andet. Håber du havde en god oplevelse på Læsø?

Så er ferien slut. Fik lavet en del andre ting i løbet af weekenden. Vi støjes måske ved en anden weekend.
Er der nogen der skal køre med i EU HF næste weekend?  - eller er der nogen der skal køre WAE om 2 uger ?

73 og ha en god sommer.
    Jørgen OZ8AE
     Virum