[OZ-CONTEST] Japan International Contest

OZ8AE J. Christensen oz8ae at christensen.mail.dk
Sun Apr 11 18:51:33 EDT 2004

Hej.
Påsken - rent radiomæssigt - har aldrig været noget at råbe hurra for. Lige meget hvornår påsken er faldet så har vi vel aldrig haft nogenlunde radioforhold - for vor egen "skærtorsdagstest" som jeg af samme grund ikke har deltaget i de sidste mange år.

Så det var vel ikke med bedste forudsætninger at jeg startede op lørdag morgen kl. 0900 for at deltage i Japan International Contest.
Det var jo nærmest en katastrofe:

40 meter    5 QSO-er      4 multiplier
20 meter   10 QSO-er  10 multiplier
15 meter   31 QSO-er  22 multiplier
                   47 QSO-er  36 multiplier og 1656 points.

Testen sluttede søndag kl 1300 dansk tid.
Formiddag og middag gik med 15 meter med megen sus. Der skulle kaldes mange gange.
De 5 QSO-er på 40 meter til aften gik tilgæld ganske fint. Gode signaler og skulle kalde en enkelt gang.
Lige meget hvornår man gik på radioen så var de der var aktive - kørt.
Så mon ikke man skulle nedlægge Japan International Contest og lade ikke contestere have en friweekend.
All Asia Contesten erstatter så rigeligt denne contest og er meget mere spændende og ligger på en bedre weekend.

Til gengæld fik jeg monteret en loop vinkelret på min normal loop. - Her søndag middag lå 3B9C med 53 på 18145 på den nye loop der har bredsiden mod dem. På normale loop var de 50 så det er da en forskel.
USA ligeledes - de ligger nu 579 på den nye LOOP og 559 på den gamle LOOP. - Så det var det gode her i Påsken.

ZL7II var 559 på 3502 ved aftenstide lørdag.  Spændende om han kommer igen i dag.

    73 Jørgen OZ8AE