[OZ-CONTEST] antenner til OZ4FF

Jens Christian jive4life at hotmail.com
Wed Apr 28 03:14:57 EDT 2004

Antenner igen igen...

At teoretisere over den begrænsede betydning det har at øge effekten - eller
for den sags skyld vælge en fullsize frem for en trapped, kan ikke bruges
til ret meget andet end at statuere ens kendskab til "skolelærdommen" stadig
er intakt...praksis er noget helt andet!

Dybest set er det et spørgsmål om hvad det er man går efter...er det en
contest station med fullsize monobandere på alle bånd der kan gøre én i
stand til at bide skeer med de store "out there"...eller eller er det den
anden grøft der trækker hvor dipolen i æbletræet eller den trappede 3
elementer (+/- 1 element) i 5 m højde er fuldt ud tilfredsstillende? Det er
op til den enkelte at afgøre - heldigvis!

Dog kan jeg varmt anbefale Dem som ikke har prøvet det, at besøge én af de
2-3 store conteststationer (efter danske forhold hi hi hi) der er i Danmark
og så opleve det sus det giver at være den de andre kalder op...være den der
kommer igennem pileuppen som en af de første.

Fortsat god dag.....Jens / OZ1DD

PS. Hvad med at erstatte den halve TH3 med en våd nudel??  :-))