[OZ-CONTEST] qsl-kort

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Wed Feb 11 11:19:03 EST 2004

Det har måske ikke så meget med contest at gøre, men der har alligevel været diskuteret qsl før  på reflektoren.
Her under vinterferien har jeg ryddet op i diverse pulterkamre, og frem kom der ca. 10 kilo qsl fra silent keys oz2xx, oz2k og oz5cv. Nogle af dem meget gamle og meget interessante. Men de fylder, og de skulle væk.
Jeg kom i tanke om g4uzn/Tony, som i flere år har annonceret i "RadCom" efter gamle qsl-kort. Efter en e-mails udveksling er de blevet sendt til ham, og han betaler portoen. Der var 10,9 kilo qsls, som kostede kr. 279 i porto (carry-on Budget), som han betaler.

Han er interesseret i:
Qsl-kort fra før 2´verdenskrig
Qsl-kort fra efterkrigsperioden 1945 - 55.
Dxcc samlinger (uanset perioden, også nyere tid)
Qsl-kort fra 1955 - 1975, men ikke Europa, Japan og USA fra denne periode.

Hans adresse er :
A. M. Quest
311 Roundhay Road
Leeds LS8 4HT
England  U.K.

Hans email: g4uzn at qsl.net

Der må være mange der ligger inde med qsl-kort, enten hjemme eller i klubberne som tit hjælper med til at rydde op efter silent-keys, som Tony kan have glæde af . Som sagt, - han betaler portoen, og hellere glæde ham end benytte oz5dx´s metode, som nævnt før her på reflektoren, med skraldespanden.
Hilsen
Steen oz8sw
e-mail: oz8sw at mail.tele.dk