[OZ-CONTEST] W/VE contest SO LP AB OZ4FF

Karsten Tranberg tranberg at post12.tele.dk
Mon Feb 23 13:13:03 EST 2004

Det er flot med de mange OZ resultater

Så lige før man burde afstå fra at vise sin beskedne indsats!!!!!
80 mtr 5 qso  og 5 stater
40 mtr 24       og 11 stater
20 mtr 90       og 28 stater
15 mtr 23       og 12 stater
10mtr 14        og  9 stater

ialt 156 qso, 65 stater/prov og totalpoint 30.420

IC756 PRO
Interface fra OZ8AE
3 el beam på 10 og 20 mtr.
På 15 måtte jeg køre på min 80/40 dipole, da det var det eneste jeg
kunne afstemme!!

Da jeg fik min licens 1957 som 18 årig kunne jeg køre i alle 48 timer,
og min mor bragte maden op på 1ste sal
hvor min fars hjemmelavede station (OZ4IM) endepunkts fødet zepp
antenne, og hver gang man skiftede bånd
så skulle der skiftes spoler både i tx og på væggen til antennen.
Det går lidt hurtigere nu med at skifte bånd!!
Fik en flot Bencher paddle fra OZ7SM som gave, og det er luksus. -
el-bug ellers type OZ7AQ fra omkring 1958
bygget af daværende, - desværre afdøde OZ7OF
Når jeg stopper med arb. og går på pension 1/7 som 65 årig, må jeg prøve
at holde mig vågen om natten så jeg
kan hente points på 80/40 mtr.
Må også se at få en ant. til 160 mtrr. - Hører mange stærke signaler,
men tør ikke brænde min trcvr af !!!
Jeg har selvfølgelig min drake fra 1967 i baghånden, men alligevel !!
Nogle gode tips til 160 mtr ant?? - har gittermast og ca. 1400 m2 grund
Tilsidst længe leve CW
73 Karsten 4FF