[OZ-CONTEST] OZ8AE ARRL CW SOABLP

OZ8AE J. Christensen oz8ae at mail.tele.dk
Mon Feb 23 22:08:24 EST 2004

Hej contestere.

Tak for info fra jer der allerede har indsendt jeres resultater.
Velkommen til både OZ5W og OZ8ABE. - Tillykke til alle med jeres resultater.

Havde for første gang siden 1. Dec. en HEL friweekend og det var dejligt.
Det blev til mange andre ting end radio men her er hvad jeg lavede i ARRL testen

Bånd    QSO    Multiplier
160m    -    -    -    -
 80 m     48        22
 40 m     76        29
 20 m    132       40
 15 m    186       43
 10 m     33        16

Ialt        475        150

Score  213.750

Det var fortrinsvis S&P her. Enkelte forsøg på at køre CQ men kunne ikke holde et pile-up.
I løbet af lørdag aften syntes jeg at noget var galt for man begyndte at skrive OZ8ABE når jeg kaldte ind og kaldte mig endda BO !!!
Først søndag eftermiddag hørte jeg så at OZ8ABE rent faktisk var i gang med CQ TEST højt oppe på et af båndene. HI.

Hørte følgende stationer køre contest:
OZ1AA  OZ1LO  OZ4B  OZ4O  OZ5UR  OZ8ABE  OZ0F  OZ0J samt dig Ragnar LA5HE.

Lørdagen var dårligst på 160 meter med næsten eller kun meget svage US/VE stationer her hos mig.
Til gengæld var 10 meter åbent lørdag hvad det næsten ikke var søndag. Der kom nogle åbninger af og til og ret sent men der var megen sus oven i signalerne.
15 meter var ganske fint lørdag og åbnede senere søndag hvor den ikke blev så god som lørdag.
40 meter var generelt udmærket både lørdag og søndag morgen. -
80 meter var OK og nåede ind til midtvesten (har stadig til gode at køre en CA. eller vestkysten på 80 m sent eftermiddag på LP).

Kørte contesten med 100 watt og kørte med 3 stationer IC-706MKIIG IC-740 og IC-746 blot for at sammenligne dem i contest situationer.
Det gik stille og roligt og var meget hyggeligt at sidde med.
Inverted L-antenne til 80 meter med afstemte radialer ca. 2,5 meter oppe,
En 43 meter vertical LOOP der kører ALT fra 40-10 meter.
En TH3MK4 ca. 11 meter oppe.

Så ud over nogle timer ved nøglen blev det til en travetur ved Furesøen, en viseværtsbeskæring af frugttræerne, lidt hyggespisning, "Krøniken".
Herlig weekend.

    73 til alle
    Jørgen OZ8AE