[OZ-CONTEST] ARRL DX SSB

Ole B. Sørensen oz1hxq at mail.dk
Tue Mar 9 12:30:31 EST 2004

Hej contestere

Det var jo en rigtig god contestweekend. Der var gode forhold på alle bånd, på nær 10m, hvor der var totalt lukket til USA.
Her er hvad jeg kørte.

SO AL HP
band          qso          qso pts      stats/prov
160m         42            126                  17
 80m         238           714                  41
 40m          56            168                  22
 20m        711           2133                 57
 15m        876           2628                 58
10m      intet
total       1923           5769               195    =   1.124.955

Min antenne til 40m var en dipol i 15m højde og det var absolut ikke godt nok.
På 20m havde jeg store problemer med TVI og det selv ved 75w. Antennen sidder i 38m højde, og masten er 20m fra huset, så jeg forstår ikke hvorfor der opstår det problem ved så lav effekt. SWR 1-1,1 .Har det moske noget at gøre med at antennen er 8 år gammel og derfor nok lidt tæret i samlingerne?????
Øvrige ant. er deltaloop til 160m  slooper til 80m  3 elm til 20m i 38m   3 elm til 15m i 40m  3 elm til 10m i 42m.
Jeg kørte i ca. 24 timer, så der var fart på det meste af tiden.

Vy 73 de OZ1HXQ Ole