[OZ-CONTEST] (oz contest) cqww cw oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Tue Nov 30 10:36:14 EST 2004

Morsomt at læse alle de mange bidrag. Her bestod cqww i radioaktivitet afløst af almindelig familieliv og søvn ! Jeg har aldrig,selv da jeg var i 20´erne, kunnet holde mig oppe hele natten. Det er kun lykkedes ved diverse fielddays.
Det blev til en samlet score på 327.303 tilvejebragt ved 443 qso´s.  Den relativt høje score skyldes udstrakt brug af s & p, og kun få forsøg på at starte runs (som hver gang førte til ingenting). De mange sjældne calls indbød til s & p. Blandt andet var der 9n7bcc, som jeg fik på 10/15 og 20, og som jeg forgæves havde jagtet i timevis i ugen forud for testen.
Fordelingen blev som følger:

Bånd        Qso´s        Zoner        Countries
80            47            7            39
40            63            14            50
20            107            22            59
15            152            22            81
10            74            20            55

Presset på ssb delen af 40 meter var ikke så stort som det omvendte pres under ssb-testen. Men det var bemærkelsesværdigt at de almindelige stationer lå mellem 7000 og 7030 mens de mere sjældne kunne findes højere. Søndag morgen lå 9y4zc, kp3z, v31jp, hc8n, 8p5a, v26k, py2wc og cp6cw mellem 7050 og 7075.
Summa summarum : en fin test med gode condx over middel og et væld af sjældne stationer.

Min station:
Yaesu ft 1000 mark v.
Groundplane (80/40)
3 ele beam (20/15/10)