[OZ-CONTEST] Udvidelse af 40m-båndet

Hans Otto Pyndt oz5dx at adr.dk
Mon Oct 4 17:43:12 EDT 2004

Hej
På det årlige møde mellem IT- og Telestyrelsen og EDR gav ITogT udtryk for at de ville se positivt på ansøgninger om tilladelse til "forsøgs- og prøvedrift" i området 7100-7200 kHz inden båndet officielt åbnes for amatørradiotjenesten den 1. april 2009.
Jeg synes man skal tage styrelsen på ordet og se at få sendt sin ansøgning. Man må være indstillet på det koster et gebyr. Specielt for nogle af de ivrige phone conteststationer kunne det være interessant at se hvor meget man kan køre i region 2 (Nord- og Sydamerika) i den tilstundende CQWW. Det kunne man jo godt gøre opmærksom på, at man vil afprøve tilladelsen i den sidste weekend i oktober.
I skrivende stund har - mig bekendt - Kroatien, Norge og Island blandt CEPT-landene tilladelse til at benytte 7100 - 7200.
Lad mig høre, hvad der kommer ud af det.
73
Hans OZ5DX