[OZ-CONTEST] SAC OZ1DD SOAB HP

Jens Rohme Jive4life at hotmail.com
Tue Oct 5 15:32:54 EDT 2004

Default Exchange : 59

BAND Raw QSOs Valid QSOs Points Countries

80SSB 264 263 609 43

40SSB 295 295 662 45

20SSB 503 503 1340 64

15SSB 184 184 492 49

10SSB 2 2 5 2

Totals 1248 1247 3108 203

Final Score = 630924 points.

Hej Contestere,

Det var så årets contest.

Lidt historik..2002 - 1.418.518 points...2003 - 778.085 points...2004 -
630.924 points.

Ingen tvivl om at condx går den forkerte vej, men hva pokker..om en 5-6 år
er vi på banen igen :-)

Kort om årets contest. Ingen Murphy eller andre irriterende elementer -
udstyret kørte upåklageligt og specielt de lave bånd producerede en hel del
spændende qso'er. Dog var det bydende nødvendigt at være flittig på switchen
til min 80m array, da condx i dén grad gav f/b forhold der lukkede alt andet
ude end den valgte retning. Fulgte fint med de store finske stationer OH2BH
og OH0B) indtil søndag morgen, hvor det nordligste skandinavien som
sædvanlig havde glæde af nogle helftige runs mod Japan og USA på 20m som
aldrig nåede til OZ.

Forbedringer/planer - Har netop søgt om opsætning af mast nummer to der hvis
tilladelsen gives, vil blive support for en 160m 4 square og en 3 ele full
size til 40/30m. Har spekuleret på SO2R - setup men kan ikke helt blive enig
med mig selv om det giver så pokkers meget mere hvis man i forvejen er aktiv
på båndskifteren.

Det var alt for denne gang - vi ses i CQWW hvor jeg har planer om at deltage
single band 160m - vel at mærke hvis ikke OZ3SK alligevel bestemmer sig for
at stille op.

73's...Jens / OZ1DD