[OZ-CONTEST] CQWW 160 M SSB - OZ3RIN

OZ0J - Joergen info at oz0j.dk
Thu Mar 2 15:06:54 EST 2006

Hermed OZ3RIN’s bidrag til weekendens anstrengelser.

QSO’er: 301

DXCC: 36 (multipliers)

Total point: 53.748

Rig: FT-1000 MK-V, ETO 91b og 160 M full size dipole. Output 1.000 watt

Operatører: OZ0J, OZ2BRN og OZ5BD

160 M dipolen kørte igen fint, men den er blevet en anelse kort, da den
ligger lidt højt I båndet. Når den nu bliver flyttet til et permanent sted,
så trækker jeg nok en ny tråd, så den også passer til CW.

Jeg havde lånt en GAP Voyager DX antenne til at køre 160 M på. Efter en
næsten komplet samling, så konstaterede vi, at kondensator’en i toppen ikke
var der (samt et par andre dele). Da antennen er pakket ned for ca. 10 år
siden, så er den sikkert forsvundet for længe siden. Jeg er nu i gang med at
skaffe reservedele til antennen, så den kan prøves til næste contest med 160
M.

Grundet den manglende DX antenne, så blev ODX ”kun” EA8, men det smage da
lidt af fugl.

Der var godt nok kamp om pladserne. Det hjalp en hel del, at vi fik monteret
2 stk. SSB filtre i min FT-1000 MK-V. Så kunne vi ligge lidt tættere og
alligevel forstå, hvad der kom ud af højttaleren. Det var i øvrigt nogle
imponerende signaler, der kom ind. Attornatoreren stop på hele minus 18 dB,
og alligevel havde vi over S9 i signaler og til tider næsten lige så meget
støj.

Der arbejdes ihærdigt på at få sat en beverage antenne op (eller noget
andet). Det er ”kun” spørgsmål om at tale med en bondemand. Måske sommeren
kunne bruges på at bygge et par modtagerantenner?

Vi takker for QSO med: OZ0TE, OZ1ADL, OZ1DD, OZ1HXQ, OZ1KEF, OZ2BKK, OZ2MLS,
OZ2TF, OZ3BEN, OZ3LX, OZ4EL, OZ5DSB, OZ6AGX og OZ7YY

På genhør på 160 M en anden gang.

73 Jørgen OZ0J

  _____

It has removed 21121 spam emails to date.
Try SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/Product_Info.asp?>  for free
now!