[OZ-CONTEST] (no subject)

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Mon Feb 19 13:34:50 EST 2007

Hej

Her er så mit beskedne resultat for ARRL DX CW Contest 2007

Kaldesignal : OZ7TTT
Operatør : OZ5WQ
Kørte 20m som Single Band Low Power.

125 QSO'er 375 Point 33 Mult

Final Score = 12375 points.

Rig: IC735
Ant: 2 ele. faset 1/4 bølge vertikaler, inverted dipol 10m op.

Vertikaler består af en Butternut og et 1/4 bølge alu. rør.
Fasningen er 1/4 bølge.

Sammenligningen imellem de 2 antenner viste umiddelbart, at dipolen ikke på
noget tidspunkt var bedre en vertikalerne, men var mere følsom for QSB.
Dæmpningen bagud på vertikalerne ser ud til at være omkring -20dB.

Jeg hørte ingen OZ stationer, men hørte søndag eftermiddag en amerikaner der
ikke fik en QSO med en OZ4?
Hvor var I henne allesammne?

På nær 3 amerikanere lavede jeg alle dem jeg kunne høre.

Båndet var roligt uden støj hele lørdagen og til søndag kl.16, da virkede
det som om der blev indskudt -20dB på strækningen til USA.

73 Peter