[OZ-CONTEST] Wpx 160m

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Mon Mar 26 07:26:55 EST 2007

Hej
Det var en tyyynd kop te her hos mig.

Startede med at lytte på 20M lørdag eftermiddag, men selv stationer indenfor
1000km lød som DX og W'erne var svage og få, så det opgav jeg med det samme.
Startede igen lørdag aften på 160m og der var det da muligt at lave QSO'er,
omend det gik langsomt.
Søndagen var familiedag, men prøvede igen sent på aftenen, forholdene var
ikke blevet bedre.
Hørte som bedste DX CN2A og kaldte ham mange gange, men uden resultat.
Lyttede på ham i omkring en times tid.
Han måtte bede om gentagelse næsten i hver QSO, så støjniveauet hos ham må
have været højt.

Hørte og kaldte OZ4VQ, OZ1HYI og OZ7YY, men uden virkning.

Kørte med IC735 og en forkortet dipol i lav højde.
Nå, jeg skulle måske lige nævne, at det trods alt blev til 25 QSO'er.

Jeg håber der kommer mere gang i båndene til CW afdelingen.

73 Peter OZ5WQ/ OZ7TTT