[OZ-CONTEST] CQWW CW 5Q2T SOSB/20 HP

OZ0J - Joergen info at oz0j.dk
Thu Nov 29 15:31:02 EST 2007

Hermed mit lille bidrag til CQWW contesten i år.

Grundet ombygning af mit hus, herunder et radiorum, så havde jeg rykket teltpælene op og lånt OZ2JBC’s QTH. Hver han eller OZ0CP kører CW, så de skulle ikke bruge shack’et i den weekend.

Jeg havde medbragt min egen station, da den er fyldt op med CW-filtre, og det var jeg virkelig glad for. Stationerne lå mere end tæt – i hvert fald tæt nok for en cw-mongol som mig.

Jeg havde trænet et par gange om ugen de seneste 3 måneder, så jeg var lidt rustet. Men man føler sig godt nok som begynder, når man lytter til nogle af de andre. Der er vist års træning forude ...

Forvirringen var i øvrigt total, når man kaldte ind. Langt de fleste loggede HQ2T (eller SQ2T) i første forsøg. De skulle så lige have det hele igen, når jeg sendte zone 14, og der i deres logprogram stod 15 ... Jeg fik vist ødelagt op til flere rates, fordi de lige skulle have det igen. ZF1A skulle have det helt ned i speed 100, før han fik fat i 5Q, og han sendte ellers i speed ”rigtig meget hurtigt”.

Jeg kaldte selv nogle gange i løbet af contesten, og det gav faktisk de beste rates. Min speed var 125 tegn pr. minut, men det er ikke alle, der lige kan finde ud af at skrue ned i det tempo. Mærkeligt at de ikke lære det, når man  sender halve calls retur op til flere gange.

Jeg fik jagtet en del DXCC’er. Til gengæld fik jeg så ikke kørt så mange QSO’er som ønsket, men forholdene på 20 meter lukkede også noget tidligere end forventet. Søndag var jeg i tvivl om, hvorvidt jeg havde trykket på en dæmper et eller andet sted, for båndet var godt nok dødt.

Tak til QSO med 5P3WW, OV3X, OZ1LO, OZ5E, OZ7AAW/qrp, OZ8A (jeg håber, jeg fik alle korrekt). Jeg missede OZ8SW, 5P7ZZ og OY1CT, selv om jeg både så dem rapporteret på clusteret og lyttede efter dem.

Udstyr: FT-1000 MP Mark-V med CW-filtre, ETO 91b PA-trin output 1 kW, Fritsel FB33 i 6 meters højde, laptop med Writelog for Windows og CAT kabel med CW funktion (tak OZ1JTE).

Tak for lån af QTH til OZ2JBC og OZ0CP samt tak for den gode forplejning.

Jeg håber at være QRV i 160 M CW contesten i januar. Det skal nok blive sjovt at blive logget som HQ2T og så sende 599 OZ ...

73 Jørgen OZ0J / 5Q2T