[OZ-CONTEST] CQWW SSB 2007

Bo Soegaard oz8abe at tdcadsl.dk
Mon Oct 29 15:37:17 EST 2007

Howdy
Som sædvanlig havde jeg ikke mod til at køre 48 timer i testen, men da 10m pludselig var åben så er det svært at lade være med at kalde lidt.  Fik kørt det meste af det jeg hørte men kune ikke råbe HC8 op på 10m, han var S2.  Kunne se på rapporter fra USA at han var S9++ derovre så det forklarer sagen.  8P, PJ2, VP2M m.fl. i det område blev kørt uden de store problemer.
Ville teste om MTU til Yaesu FT-2000 var til noget på 20m men med ca. 500 Hz afstand mellem stationerne så er det spørgsmål stadig ubesvaret.  Fik aldrig noget run på 20m selvom signalerne fra W ellers var fine.  Blev dog kaldt af KL7.  Så jeg prøvede at dreje antenne øst på og her blev jeg kaldt af en del VK'ere, DU, HS og sågar XW3DT kaldte ind.
På 160m var balladen vild (som forventet) men da ingen af de sædvanlige OZ'ere aktiverede 160 SSB så var OZ hunted.  Kunne køre op til 5 i minuttet og havde det bedste run her.
West Indies blev hørt men var dog meget svære at kalde op.  Jeg har senere set at de har haft en veritabel omgang torden netop under CQWW og det forklarer sagen en del.  Hørte 1LXJ hygge sig med at logge en del af dem og søndag fik han logget B1Z, ganske imponerende, jeg fik bare et CQ i hovedet.

 BAND     QSO   QSO PTS  PTS/QSO   ZONES COUNTRIES

      160      106      138     1.30      9      54
       80        0        0     0.00      0       0
       40        0        0     0.00      0       0
       20       69      160     2.32     11      20
       15        0        0     0.00      0       0
       10       81      120     1.48     10      33

     Totals    256      418     1.63     30     107  =>  57,266

Station FT-2000, 1 voksent kW, 13 elm LP, lanabo vertikal gemt i skoven til 160m.

Som sædvanlig kunne jeg ikke huske hvordan man exporter loggen fra K1EA til DX4WIN så tastede de QSO'erne ind i DX4WIN efter testen, så der var jeg glad for at det ikke blev til flere QSO'er ;-)
Tak til alle OZ'erne der kaldte ind.
73 de Bo
oz8abe