[OZ-CONTEST] SAC CW 2008

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Tue Sep 23 08:53:43 EDT 2008

Hej.
Her er mit magre resultat efter 11 timers anstrengelse og ca. 1200 CQ-
opkald!
Normalt har man ikke nogen ide om hvor mange gange man kalder CQ eller
kører S&P, men det anvendte program giver automatisk denne oplysning.
Kan måske bruges til at optimere et eller andet på stationen, hi.

QTH: ca. 3km vest for Hyldekrog fyr.
Klasse: QRP
Rig: IC735, output 5W (solcelle/ akkumolatordrift).
Antenne: HF9 Butternut.
Logprogram: TR4W, en Windowsudgave af det gamle DOS- program TRLog.
En virkelig behagelig overraskelse, der kan hentes frit på
<http://tr4w.qrz.ru/>
Det er lavet af Dmitriy Gulyaev i samarbejde med N6TR himself.

Forholdene indfanget på min antenne var generelt dårlige med meget
smalle åbninger til de mere exotiske steder.
Jeg havde ellers stillet antennen med radialer op på digekanten, 50m fra
Østersøen, som rækker 180 grader fra øst til vest over syd.
Jeg var meget generet, på alle bånd, af den der EA til EA contest der
kørte samtidig med SAC. Den kan vi godt undvære.
På 10m hørte jeg kun OJØB. Havde håbet på en enkelt DL, da Kiel-
beaconen lå med 59+.

Der var overraskende mange OZ kaldesignaler med, og det var dejligt at
høre et par af de meget erfarende contestere som OZ7YY og OZ1LO havde
fundet nøglen frem.
OZ5E havde også et godt signal og udviste stor rutine i håndteringen af
QSO'erne, men der var også et par garvede folk, som OZ1ETA og OZ1AA
bagved nøglen.
Derudover hørte jeg OZ2JI, OZ8SW, OZ2TF og der var flere endnu som jeg
ikke husker lige nu.

80m    10      9
40m    44    14
20m    82    22