[OZ-CONTEST] skærtorsdagstesten 2009

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Fri Apr 10 14:01:43 PDT 2009

Hej
Skærtorsdagstesten 2009.

Rig: IC735, Butternut GP og en 42m LW til 160m.

Loggede ialt 6 QSO'er som følger:
UTC    Freq    Call
----------------------
1209    14020    OY1CT
1231    14019    OX3NUK
1347    7020    OY1CT
2056    3521    OY1CT
2136    1820    OY6FRA
2158    3521    OY6FRA

Kaldte OY1G på 40m, men det blev der desværre ingen QSO ud af.
Iflg. Carsten OY1CT var der flere OY stationer igang på 40m, men ikke i
mine telefoner.
Hørte OZ5DX, OZ7BQ, OZ8A, OZ8SW og OZ9HX.

Der var til tider generende SSB QRM på 80m i CW båndet, forhåbentlig
nogen vi deler båndet med.
Skiftede til 160m omkring kl. 2035 UTC og hørte overraskende VK3IO 449,
men han kunne desværre ikke høre mig.
Skiftede efter et par forgæves CQ'er tilbage til 80m, for straks at høre
VK3IO igang der, men her blev der heller ikke til nogen QSO for mig.

Båndene var meget rolige under hele testperioden.
Forholdene var bedst på de 3 lave bånd.
Denne lille test er såmænd hyggelig nok, meeen der mangler deltagere
udenfor OZ- land.
Måske skulle man overveje at drage til Rugen, Fehmern eller St. Peters
Ording ved vadehavet til næste år og køre DL/OZ5WQ, det vil nok give mig
nogle flere QSO'er, og familien kunne passende, i dagtimerne, samle Rav
imens.

73 Peter OZ5WQ