[OZ-CONTEST] IARU HQ 2009.

Nils Bo Hermansen oz1eta at gmail.com
Tue Jul 14 00:32:27 PDT 2009

Hej alle

Særligt hej til OY/OZ1AA og tak for rapporten fra Tyskland.

Egentlig burde jeg også have lagt en lille rapport her på mailinglisten om
vores tur til Dayton.

Vi fortæller gerne hvis I vil høre lidt fra contest foredraget og den store
contest dinner !

Men nu til emnet !

Thomas spurgte lidt til HQ testen og jeg kan da berette fra vores operation
i Stjær hos OZ1ADL/OZ5E.

Vi kørte 20m SSB og 40m CW.

20m stationen havde store problemer de første 6-8 timer.

Det handlede mest om udkobling af PA trin pga. dårligt swr.

Tilsidst lykkedes det Andrew at bekæmpe fejlen.

Forholdene var rimelige og der blev kørt næsten 100 lande. Der var åbent til
US frem til midt på natten ca. 03.00 og hurtigt åbent til KH6 / KL7 næste
morgen.

Operatører var : OZ1ADL OZ1XJ OZ4P OZ1JUX

40m CW kørte fremragende. Super antenne og det hele svingede. OZ3MC, EDR’s
formand, kom hen på lørdag aften.

Satte sig tilbagelænet ved radioen og kørte hundreddvis af qso’er.

Forholdene var rimelige, men kan ikke betegnes som outstading !

Operatører var : OZ3MC OZ1ETA

Jeg vil ikke kaste for meget rundt med tal da jeg ikke har dem alle endnu.

OZ0J står for samling af alle data til den endelige log.

Jeg er sikker på Jørgen holder os opdateret når resultatet foreligger.

Vi har mange billeder og her er da et par links :

 http://www.youtube.com/watch?v=Sr4add8g_Ts

http://oz1jux.vox.com/

73 de OZ1ETA

Nils Bo