[OZ-CONTEST] [Fwd: cqww ssb 2009]

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Mon Oct 26 00:55:27 PDT 2009

Hej
Så fik vi overstået årets phone- contest.
Jeg brugte den til at afprøve en 28m LW antenne sammen mad en SGC-
smarttuner, type SG-239.
Fødepunkt 2m over jorden, herfra de første 10m tråd op i en vinkel på
ca. 45 grader og derefter 18m vandret.
Til at sammenligning med har jeg en Butternut HF6 gp.
Op til 5000km var der ingen nævneværdig forskel, men over den distance
synes gp'en at have en fordel, med forbehold for QSB.
Til gengæld er trådantennen overlegen  hvad båndbredde angår og også på
distancer under 500km.

            160    80    40    20    15    10    tot.
QSO'er    8    30    50    60    52    42    242
Mult         6    17    32    30    25    18    128
Zoner       2    3    7    9    0    5    36
Score: 54.448 point

Indsatsen på 160m blev desværre stoppet grundet interference med en ADSL
linie. Et forhold der ikke havde vist sig under afprøvningen.

Stationen var min gode gamle IC735, der stadig kan præstere 100W output
på alle bånd.

Forholdene på 10m var overraskende gode, dog bedst om lørdagen.
Bedste DX var nok zone 38 kørt på trådantennen.

Cu in CQWW CW
73
Peter OZ5WQ/ OZ7TTT