[OZ-CONTEST] wae -cw fra oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Mon Aug 15 04:40:30 PDT 2011

Hej contestere.
Hermed mit resultat fra weekendens anstrengelser:

80     13 QSO
40     64 QSO     20 QTC
20     112 QSO     202 QTC
15     38 QSO    67 QTC
10     1 QSO
IALT     228 QSO     289 QTC

Jeg havde nogen log problemer om lørdagen, som forfulgte mig om søndagen. Ved at rette en allerede gennemført QSO, kom jeg til at generere 5 tomme linier, som jeg ikke kunne slippe af med. Jeg sprang derfor 5 numre i rækkefølgen. Det baksede jeg meget med. Om søndagen frøs logprogrammet flere gange, så jeg måtte lukke for pc`en og starte op igen.
Logprogrammet var en gammel Super Duper, som nok skal fornyes !!!

Om det endelige resultat tør jeg kun gisne, da der er stor forskel på det indsendte resultat fra cabrillologgen, og skærmbilledet.

Ved indsendelse af cabrillologgen, fik jeg at vide at der i linie 4 skulle stå: CONTEST:       Worked All Europe DX Contest (WAEDC) CW  , hvis nogen skulle ha brug for den information. Ellers blev loggen afvist.

Nå, det var ikke problemer alt sammen. Båndene opførte sig nydeligt med perler af DX indimellem, og modtagelsen af QTC blev mere og mere interessant. God lyttetræning og god anledning til at gøre noget ved en (u)læselig nedskrift !

Iøvrigt mest S & P. Prøvede at kreere en run nu og da, men uden held. Mente at de europæiske stationer måtte være de eftertragtede, men nej - det var dem udenfor eu som sad med guldet: QTC.

Vy 73 og cu i næste contest
Steen oz8sw