[OZ-CONTEST] ARRL CW test

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Fri Feb 25 09:12:09 PST 2011

Hej contestere,
i anledning af ARRL dx cw testen, skal der også lyde et pip herfra:
Det blev som følger

START-OF-LOG:  2.0
CREATED-BY:    SD by EI5DI
LOCATION:      DX
CONTEST:       ARRL-DX-CW
CALLSIGN:      OZ8SW
CATEGORY:      SINGLE-OP ALL HIGH
CLAIMED-SCORE: 125454
NAME:          STEEN WICHMAND
ADDRESS:       AAGERUPVEJ 64
ADDRESS:       2700 BROENSHOEJ
ADDRESS:       DENMARK
OPERATORS:     OZ8SW
EMAIL:         oz8sw at mail.tele.dk
En efterhånden noget gammel udgave af SuperDuper, men det virker. Havde pønset på at lave nogle 160 m QSO´er med USA for første gang i mit liv, men det kom der ikke noget ud af. En T2FD opsat fornylig med en 800 ohms termineringsmodstand påstemplet 300 watt fra Buxcomm, til 160 m, har flere gange vist sig, trods afkøling med minusgrader ! , ikke at kunne holde til mine 200 w. Tilledningerne til modstanden smeltede simpelthen. Fandt også ud af at modstanden sluger stigende antal watt, ved stigende bølgelængde - ved 160 m måske optil hele 80 procent, så den er skrottet. Det bliver en AlphaDelta DX-A antenne, opsat når det bliver lidt varmere.
Andre antenner er en Butternut HF2V, opsat på skorstenen med 2 radialer pr. bånd, til 80/40 og en 4 ele beam til 20 og 15.
Condx var fine, men indsatsen halvhjertet, bortset fra 20 m, hvor jeg blev grebet af at ville lave WAS. Som sædvanlig er condx her bedst til de sjældne stater, lige ved spisetid, og det er jo ikke så godt. Manglede ID, KS, MT, NV, OK og SD på 20 m. South Dakota tror jeg forøvrigt aldrig jeg har hørt i en contest.
Amerikanerne er jo ikke særlig flinke med papir-QSL, men effekten på LOTW er formidabel - tror 50 procent har indrapporteret indtil nu. Men der er stadig lang vej til 5 bånds WAS !.
Cu næste test
Vy 73
Steen oz8sw