[OZ-CONTEST] CQWW CW - Indvielsen af min nye antenner og mast.

Peter Müller peter at irc.dk
Mon Nov 28 20:22:55 PST 2011

Hej.

For mit vedkommende handlede den netop afholdte CQWW CW contest, denne gang
hverken om point, multipliers eller qso rater. Tilgengæld deltog jeg med det
successkriterie  at få testet min nye gittermast og den nye Hygain TH3
antenne, som blev sat op forrige weekend. Søndagen skulle så vise sig at
blive en "test" i mere end én forstand. Det blev - efter naturens ønske -
også en test af mastens stabilitet og antennernes kvalitet. Det var
glædeligt mandag morgen at kunne konstatere både mast og antenner overlevede
en middelvind på 19 m/s, og vindstød på op til 26m/s, selvom Hygain beam'en
baskede med "vingerne" som en Albatros der ligger an til at lette.

Billederne fra hele støbe arbejdet og opsætning af antenner kan ses på dette
link for interesserede:

http://oz3abe.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=79

Nå ja, resultatet af blot 71 qso'er er ikke noget at skrive om. Men
tilgengæld 3 helt nye DXCC lande og 31 nye båndlande. Det vigtigste resultat
af alle, var at mast og antenner bestod i både elektrisk og mekanisk form.
Jeg kom igennem til stort set alt hvad jeg kaldte på, og DX stationerne fra
både US og østen lå med 9++ signaler, hvilket jeg finder særdeles
tilfredsstillende, når antennen trodsalt kun er i 8m højde. En naturlig ting
for mange, men absolut ikke med den Hygain DX88 vertikal jeg kørte med før
masten blev sat op.

God Jul og contesting herfra.

Peter

OZ3ABE.