[OZ-CONTEST] SAC CW 5Q2T

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Tue Sep 20 11:54:01 PDT 2011

Hej alle

Min deltagelse i årets SAC CW blev af flere årsager begrænset.

Blæsevejret først på ugen gjorde, at jeg ikke fik min Spiderbeam op, og så var deltagelsen på de høje bånd ikke mulig.

Jeg var desværre ikke hjemme fredag i det gode vejr, så jeg brugte en hel del af lørdagen til at klargøre en 40 og en 30 M dipol (i samme kabel) samt en GAP Voyager med ny isolering i bunden (tak til OZ1FQ).

Jeg kom derfor først i gang på 40 M omkring 17.30 UTC, hvilket var et par timer senere end planlagt. Her konstaterede jeg, at min GAP Voyager absolut ikke er til 40 M CW, men det gik nogenlunde, om end PA-trinnet ikke var så begejstret for det. Jeg skal hilse og sige, at JEG også havde pile-up. Der var mange, der lige manglede 5Q2 som multiplier i weekenden.

Det blev til ca. 75 minutter, hvorefter jeg havde nogle helt vilde signaler, et efterhånden træt hoved og en kamp om at finde en ledig frekvens under 7040. Det var ikke muligt at køre søndag.

Min 40 M dipol virkede i øvrigt fint, men den var ikke meget bevendt til at lytte på. Her var GAP'en bedre, men desværre var indstillingen på PA-trinnet ikke den samme på både dipolen og GAP'en.

Jeg vil nu arbejde hen imod en 40 M vertikal til CQWW CW og gerne til et par contester inden. Derudover skal jeg have sat en beam op inden SAC SSB, så deltagelsen her kan blive noget længere.

Jeg fik en forsmag på SAC CW fra OX-land næste år, og der skal i hvert fald trænes en del inden.

Der er i øvrigt herligt at læse, at OZ8SW er glad for Win-Test, OZ4FF for sin 40 M dipol og OZ1JTE endelig fik luftet sin brevpresser i form af et ETO 91b.

Mit noget magert resultat blev:

BAND   QSO DUP MLTS  POINTS   AVG
   40    76   0   22     157  2.07

3.454 point

Udstyret blev i øvrigt pakket ud fra HF FD ved samme lejlighed og det består som altid af én Yaesu FT-1000MP MK-V, MicroHAM Digikeyer II og et ETO 91b. Logprogrammet var igen Win-Test.

Havde jeg i øvrigt fået tilbuddet fra OZ1ADL lidt tidligere, så var jeg nok kørt til Stjær. Det må blive en anden gang, hvis QTH'en ellers er ledig for single operatører :-)

Vy 73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen