[OZ-CONTEST] 5Q2T EU-HF-Championship CW

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Sun Aug 5 13:23:02 PDT 2012

Fredag aften fik jeg rejst mit versatower påmonteret en Mosley TA-63N. Det var lidt en kamp at have en Mosley liggende i haven uden at komme i klammeri med bøgehæk og æbletræer, men det gik.

Det blev mest til test af beam samt et håb om at få kørt nogle CW QSO'er inden OX-turen i september. Med output på 800 - 900 watt var det ikke den store pile-up, der blev hevet hjem. Jeg brugte så også lidt af eftermiddagen på at jagte båndland på især 12 og 17 M, og det blev til en håndfuld.

Jeg havde fundet et IC-13 interface fra Microham til min IC-9100, og det fik jeg til at sende CW. Desværre supporterer Win-Test ikke en IC-9100 endnu, så CAT data fra station til PC er ikke helt på plads.

Antennen har endnu ikke været kørt op i en fornuftig højde, da jeg mangler at lave hejseværk. Rom blev ikke brygget på en dag. Antennen er i øvrigt en SSB antenne, med bedst SWR midt på SSB delen af båndet. Jeg håber, at det retter sig lidt, når den kommer højere op.

Billedet af mast og antenne kan ses på https://dl.dropbox.com/u/2651703/IMG_0002.JPG

Tak til OZ4FF for QSO på 40 M.

Udstyr: Icom IC-9100, Acom 1000, Mosley TA-63N og 1/4 bølge vertikal på 40 M.

Det magre resultat blev til:

Contest         : European HF Championship
Callsign        : 5Q2T
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---