[OZ-CONTEST] Contesting på Spejdernes Lejr 2012 i Holstebro

Jan Thøgersen jan at thogersen.dk
Thu Jun 28 01:25:58 PDT 2012

I forlængelse af opslaget på EDRs hjemmeside om demonstration af Amatørradio på Spejdernes Lejr 2012

Der er under lejren flere muligheder for at lufte OZ12SL i forskellige contests.
Jeg synes at det kunne være en god demonstration af denne del af hobby´en, at have en - eller flere - af stationerne i luften, deltagende i disse, ind imellem alle de andre aktiviteter.
Jeg har erfaring for at dette ofte er noget der fanger de unge mennesker, da det i sit væsen minder lidt om nogle af de computerspil som de kender og at det gælder om at opnå et mål, ligesom konkurrencemomentet også spiller ind.

Der er mulighed for at deltage i DMC RTTY Contesten 1200Z, Jul 21 to 1200Z, Jul 22, CQ Worldwide VHF Contest ( 6m ) 1800Z, Jul 21 to 2100Z, Jul 22, samt RSGB IOTA Contesten 1200Z, Jul 28 to 1200Z, Jul 29

Er der nogen af jer der har lyst til at deltage i disse ? - Contesting er velegnet til at vise frem til pressen, etc.

Hvis I er interesseret i at deltage i denne demonstartion af vores hobby, så kontakt OZ3MC at edr.dk

vy 73 de Jan, OZ1ADL, Danish Contest Academy.