[OZ-CONTEST] rdxa Contest 10M

Hans J Rasmusen oz7bq at yahoo.dk
Sun Mar 18 11:17:35 PDT 2012

Hej,

Det burde være tid for 10 M aktivitet, så jeg besluttede at I år ville jeg deltage som 10 M Single Band.
Det kom der nu ikke meget ud af. A-indes over 20 og K-index 2-3 burde have været indikation nok på at 10 M Single Band var en dårlig beslutning.
6 QSOer i alt, men alligevel lidt interessant for der var flere korte åbninger sydover. Der var kun en europæer imellem ellers var alle mere end 5-6000 Km væk. Bortset fra V55V var de andre svage (s5 eller mindre), men kunne alligevel høre mig efter lidt et antal opkald. Hørte ikke en eneste russer eller ukrainer. Fik ikke LS1D og PW7T, der kun kom igennem i 15 - 20 minutter.
Så mens jeg lyttede fik jeg læst et par rapporter og tidsskrifter.
Kørte denne gang med K2 100 Watt og en 2 el. VDA til 10 M med strømmax i ca 7 meters højde.
73. Hans Jørgen
OZ7BQ