[OZ-CONTEST] CQ WPX 2012 CW SB LP

Karsten Tranberg oz4ff at hotmail.com
Mon May 28 06:27:53 PDT 2012

Der vist noget med:  at der var engang
Derfor skynder jeg mig med at lykønske min gode ven OZ4CG med bornholmsmesterskabet.
Han fik jo et kanon resultat, bare flot.
Vi plejer på MEGET venskabelig vis at lave lidt sjov ved tester vi begge deltager i
Jeg fik så det råd, : husk at er man fyldt 70 skal mindst sove 8 timer om natten.
Jeg startede så testen 07.14utc, - der var godtnok en bornholmer, der er under de 70, som havde været ret så aktiv natten igennem
Nåh, start med 200qso bagfter!!
Soveregler for 72årige måtte jeg så bryde, og fortsatte til søndag morgen 01.00utc, -
Står lidt tidlig op, men UHA modtagerdelen i trcvr virker ikke. - det fik ikke smilet frem
Kontakter diverse om et godt råd, og min "antennemastkravler" OZ1CFT kom og fandt ud af at der intet var i vejen med trcvr, gudskelov- men der var noget kortslutning i forbindelse med digikeyer II
Sikkert et kabel eller ledning jeg har klumret med. - det løses senere-  4cg kommer med måleinstrument når han har skrevet sine 1000 ql kort!!
Kunne så bruge min Bencher med direkte stik til trrcvr og skrive qso ind i win-test, - det var så også ok, men man bliver jo forvænt med komplet pc styring
Selvom jeg ikke havde fået dette problem, havde jeg dog aldrig nået på guldmedaljevinderens score
Men resultatet:

80m 106qso  53pfx  235p
40m 141qso  72pfx  391p
20m 161qso  99pfx  283p
15m 226 qso 180pfx 455p
10m  75qso    45pfx 129p
ialt

709qso  449pfx  1493p: samlet swcore 670.357
qrv 27t
icom ic756pro
ma5-b minibeam
dipole