[OZ-CONTEST] OZ3ABE WPX - test af de nye antenner.

Peter Müller peter at irc.dk
Mon May 28 07:20:37 PDT 2012

Hej.

Jeg har jo fået helt nyt antenne setup på alle bånd her i påsken, så jeg
brugte wpx'en til at køre et par test qso'er på de forskellige bånd, for at
se hvordan mit nye setup kørte.

Var især spændt på om jeg lavede forstyrrelser hos naboerne, da min ERP er
øget med godt 15db ift. hvad jeg kørte med før.

Så alt imens alle så Melodi Grandprix og Championsleague Final4 kampe i
håndbold, så kørte jeg for fuld skrue - og ventede på det skulle banke på
døren :-).

Men ingen gav lyd fra sig - så noget tyder på jeg ikke generer naboerne. Det
er jo herligt.

Den jævne fordeling af qso'erne på båndene, var et bevidst valg for få
testet antennerne på alle bånd. Jeg brugte en del timer på 10m om søndagen,
hvor jeg nok havde valgt 15m med mulighed for en højere qso rate - hvis det
var scoren der skulle arbejdes efter. (multiplierne tæller jo kun én gang på
tværs af alle bånd).

Så vil jeg især huske testen for søndag aften, hvor jeg havde et lille run
over en times tid med mange Asia stationer på 20m Longpath - Det var faktisk
ret sjovt og køre JA/BY'er med S9 en aften på 20m med antennen i 300 grader
:-).

..og en sidste ting der var super godt ved denne wpx - det er vi har fri her
dagen derpå :-)). Det er klasse !!!.

           CQWPXCW Score Summary Sheet

       Start Date : 2012-05-27

    CallSign Used : OZ3ABE

      Operator(s) : OZ3ABE

Operator Category : SINGLE-OP-ASSISTED

             Band : ALL

            Power : HIGH

             Mode : CW

Default Exchange : 001

       Gridsquare : JO65BT

     ARRL Section : DX

        Club/Team : DANISH DX GROUP

         Software : N1MM Logger V11.9.2

        Band    QSOs    Pts  Mlt

         1,8      75     148   32

         3,5     107     233   82

           7     112     376   69

          14     256     462  138

          21     169     391  115

          28     126     172   61

       Total     845    1782  497

            Score : 885.654

              Rig : Icom IC-7000

         Antennas : ECO DHF6 + AlphaDelta DX-B sloper for 80m/160m.

          Soapbox :

  I have observed all competition rules as well as all regulations

  established for amateur radio in my country. My report is

  correct and true to the best of my knowledge. I agree to be

  bound by the decisions of the Contest Committee.

  Date : 2012-05-28        Signature :

Med venlig hilsen

Peter Müller.

PMFOTO / Videotildvd.dk

Lupinvej 21, 3650 Ølstykke.

Tel. +45 26818181 Cvr.: 30315170.

 <http://www.pmfoto.dk/> http://www.pmfoto.dk - Professionel fotografering
til Bryllup, Portræt, Presse og Reportage.

 <http://www.videotildvd.dk/> http://www.videotildvd.dk - Konvertering af de
gamle musik og video minder fra Kassettebånd, VHS, videokamera og smalfilm
til digitaliserede DVD-film.