[OZ-CONTEST] cqww cw 2012

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Tue Nov 27 10:03:30 EST 2012

Hej
Mit foreløbige resultat for CQWW CW 2012:

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points Countries     Zones
  160CW         23           23       24        19         5
   80CW         30           30       29        24         5
   40CW         27           27       45        18         7
   20CW        155          155      284        40        15
   15CW         43           43       85        19        12
   10CW         35           35       79        20         9

  Totals       313          313      546       140        53

  Final Score = 105378 points.

Havde forberedt mig i bedre tid end sædvanlig, og det virkede.
Alt fungerede fra start til slut.
Vaklede imellem enkeltbånd 10 eller 20m, men 10m virkede ikke
overbevisende og jeg valgte derfor Allband, udfra det synspunkt at hvis
forholdene blev dårligere kunne jeg vel køre EU.

Rig: IC735 med 100W output.
Antenner: Butternut HF6, Dipolen fra en Fritzel TA33 3-ele beam-8m op,
40m LW med autotuner LG239.
E-log: TR4W

20m var forbløffende længe åbent, helt frem til kl. 2100z hvor jeg kørte
W'er.
Det lykkedes også at lave Thomas fra VK-land, lidt tilfældigt men
alligevel  fint.
Desværre måtte jeg lukke ned søndag aften grundet en S9 støj, bredbåndet
som dækker fra 7 til 1,8MHz og gør det næsten umuligt at køre på de bånd.
Muligvis noget trådløst her i nabolaget, meget generende.
En god contest med gode operatører hele vejen rundt og med speed
30-32wpm  er det nødvendigt at træne lidt forinden, hi
73w
Peter OZ5WQ