[OZ-CONTEST] lige lidt om de sidste weekender:-)

per henriksen oz1dgq at hotmail.com
Sun Oct 7 16:06:51 EDT 2012

Lige lid resultater fra de sidste 2 weekender
CQ WW RTTY

 QSO OZ EU DX Pts DXCC CQ States
20m 12 0 10 2 26 9 6 0
15m 69 0 18 51 189 18 12 28
10m 50 0 17 33 133 18 12 12
Total 131 0 45 86 348 45 30 40

Score: 348*115 = 40020 points

EPC-RUSSIAN-DX i PSK63
Total number of QSO in your log is 36, Including 0 QSO with errors, Valid QSO - 36
Band QSOs Dupes Points Mults
160   0       0   0        0
80    0       0   0        0
40    0       0   0        0
20    9       0   20      17
15    24      0   76      35
10    3       0   12       8
==================
Total 36      0  108      60

Claimed score is 6480 points

lavet med 5m ledning hængende vandret på langs med facaden på vest siden af en "lille"
beton blok i Gellerupparken.

PÅ 10m skal med Yaesu 897 out sættes ned til at vise 66w. Ellers kan ALC'en ikke kører stabilt.
Dvs. uden at sving, jeg vil have den skal stå STILLE.

Men indput er 16A ved 12,6V = 196,8w

skrues op for effekten ja.... Stiger indput til 24A og 12,3v = 295,2w !!!

Men så bliver min tuner LDG AT-897-plus så varm i spolerne, at det jeg mindes de gode gamle "cheec og chunk" film, især den med titel "så I røgen".

For så ryger det fra den lille Tuner:-). Det gør begge min sæt.  Så effekt regulering på sådan en radio er muligvis mere i procent af maksimum, en faktisk effekt.

Nå men LDG og Yaesu er nok ikke helt enige om det med outputtet.

Men med de kun "66w" blev der kørt cx9,zp5,od5,ua9,p49,ta7,co2,px2 og usa,can,eu.

Så det er da meget godt.

MVH Per OZ1DGQ