[OZ-CONTEST] OV0V - WPX SSB 40M LOW Assisted

Peter Müller peter at irc.dk
Tue Apr 2 11:37:15 EDT 2013

Pga. renovering af shack og andre ikke-radio ærinder, havde jeg ikke tid til
at være med desværre. Men da jeg vågnede lidt for tidlig lørdag morgen,
satte jeg mig lige hen til radioen for at få en lytter, og kunne
selvfølgelig ikke lade være med at dele et par point ud på 40m til dem man
kom forbi. Det blev til små 50 qso’er, inden jeg skulle ud af døren. Da jeg
var hjemme igen lørdag aften, blev det til en 30 hurtige qso’er yderligere
lige inden sengetid, og søndag morgen var jeg igen tidlig oppe og nåede at
logge et par qso’er igen inden familien stod op og vi skulle afsted igen –
og så nåede jeg lige med til testens allersidste to timer, hvor jeg forsøgte
at få gang i et RUN at gå i seng på, men det fungerede slet ikke,  så jeg
fortsatte med S&P. I alt fik jeg trodsalt skrabet 167 beskedne qso’er hjem
til loggen på ca. 6-7 aktive timer on/off over weekenden. 90% af dem via
S&P.

Så jeg kan ikke prale af nogen høj score eller mange qso’er, tilgengæld var
der et par goodies blandt de 167 qso’er, bl.a. KP2, VY, HK, PY, 9K2, A7,  D4
og en håndfuld K’ere – Det var ovenikøbet med antennen fast i 170 grader, da
styreboksen til rotoren er pillet fra pga. den skal udskiftes når vejret
bliver lidt bedre.

På genhør til maj i CW, hvor jeg planlægger en lidt mere ambitiøs indsats,
hvis alt går vel :).

CQWPXSSB Score Summary Sheet

       Start Date : 2013-03-29

    CallSign Used : OV0V

      Operator(s) : OZ3ABE

Operator Category : SINGLE-OP-ASSISTED

             Band : 40M

            Power : LOW

             Mode : SSB

Overlay Category : TB-WIRES

Default Exchange : 001

       Gridsquare : JO65BS

             Name : Peter Müller

          Address : Postboks 29

   City/State/Zip : Oelstykke  nil  3650

          Country : Denmark

     ARRL Section : DX

        Club/Team : DANISH DX GROUP

         Software : N1MM Logger V13.3.2

        Band    QSOs    Pts  WPX

           7     167     401  147

       Total     167     401  147

            Score : 58.947

              Rig : Yaesu FT-1000MP

         Antennas : ECO DHF6 4 el. beam.

          Soapbox :

  I have observed all competition rules as well as all regulations

  established for amateur radio in my country. My report is

  correct and true to the best of my knowledge. I agree to be

  bound by the decisions of the Contest Committee.