[OZ-CONTEST] OZ7BQ WAE CW

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Aug 12 12:25:44 EDT 2013

Hej,

Her er så min beretning om weekendens WAE CW contest.
Denne gang kørte jeg med min K2/100 og en opensleve dipol til 20 - 10 M og en groundplane til 40 M. 80 M brugte jeg ikke pga manglende antenne.
Kørte hele testen i S&P mode. Det gik rimeligt lørdag, men søndag var tempoet beskedent, delvis forårsaget af familiebesøg. 10 M kom aldrig i spil, hørte kun få stationer.
Udveksling af QTCs er denne tests specielle udfordring. Det plejer at være muligt at få amerikanerne til at sætte farten, mens russerne sætter en ære i at sende så hurtigt som muligt. I år måtte jeg opleve at bla K5ZD og K3RA bare afbrød, da jeg bad om QRS. Nå andre var flinkere, fx ZM1A, VK6AA, UA9KAA mfl, så jeg fik logget i alt 230 QTC's.
Jeg kørte kun lidt 40 M lørdag morgen, da jeg opdagede at 20 og 15 M var åbne til langt ud på natten, med en, for mig, overraskende kombination af meget kraftige EU stationer samtidigt med tilsvarende flotte signaler fra både øst og (mest) vest.
Under vejs fik jeg logget 9M2, 9V1, YB, BY, HS, XW og V5 med flere. Der var en del JA's, men det er W (og VE) samt UA9/0, der skal trække læsset.

Slut resultat: 307 QSOer, 230 QTC' og 252 Multiplierpoints, hvilket givet et claimed score på 135.324
Samlet on-time er ifl. N1MM ca 25 timer. Det er længe at sidde stille. Måske skal man overveje et hæve-sænkebord, så man kan stå op.

73 og på gensyn til september.
OZ7BQ, Hans Jørgen