[OZ-CONTEST] Ikke lige Contest - men lidt info på TX5K

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Tue Feb 12 12:31:01 EST 2013

Hej Fellow OZ'er og andre godt folk der læser med.

9 vanvittigt lange dage skal jeg vente endnu inden flyveren letter mod
mit hidtil største radioamatør-eventyr
Hard-Luck-Island; Mount Everest of HAMRADIO, Ilse de la Passion;
Clipperton Island; eller blot TX5K

Hjemmesiden er lige blevet opdateret af Bob KK6EK vores team leader.
Imorgen tager han afsted for at starte med at læsse båden - Shogun.
De sejler den 18 februar fra San Diego. Vi andre hopper på i Cabo San
Lucas den 23. februar
... og så er der 4 dage udi Pacific! Tøf-Tøf!

tjek : www.tx5k.org eller www.cordell.org /CI
Der er også lagt en liste med foretrukne frekvenser ud.
XT2-folkene kom os lidt i forkøbet ...

Når vi kommer igang derude fra - tjek også DXA siden - www.dxa2.org -
det er online loggen.
Opdaterings intervallet skulle være på 1 minut på selve siden - men
loggen køres med en
... konstant (?) opdatering via satellit link.
Ingen internet, ingen skype, ingen email fra øen - sorry! Men brug DXA
siden!
Der kan man se hvor vi er QRV - både bånd og mode og hvem der lige er
blevet logget!

Der vil muligvis blive et "dagligt hyrdebrev" med et billede eller to
fra øen.
Men tænk på at det satellit link koster mange penge per megabyte upload!

Lidt mod min vilje er jeg atter havnet på "phonie" holdet. CW manden
skal have Klassisk musik med (beroliger sindet) ...
Det skyldes at Christian DL1MGB manglede et par erfarende gutter som
kunne tage hånd om
de knap så erfarende operatører på SSB. Jeg skal nok lære dem at OZ er
det vigtigste radioamatør-land i hele verdenen.
Så hvis der på SSB svares tilbage på dansk - ja så ved I nu hvorfor!

Til sidst - så har jeg spurgt på muligheden for at vi kan kører HF på
selve sejlturen derud.
Det er jo trods alt 4 dage, og de kan jo lige så godt bruges til noget
fornuftigt.
Det er der 2 lettere luskede grunde til!

1) dem der er DXpeditions uvante - eller uvante med en super-station -
(alle 10 stationer er Ellekraft K3'er)
har mulighed for at komme godt i vej.

2) At man - både os der skal på øen - men også alle jer andre  -kan få
en fornemmelse af forholdene (CONDX).
Jeg har endnu intet hørt på dette - men håber stadig på at der kommer en
station i luften fra et-eller-andet-call/MM.

Så nu er der blot tilbage at sige ; See you on the other side of the
pile-up!

Kenneth
OZ1IKY