[OZ-CONTEST] cq160m deltagelse fra oz5wq

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Tue Jan 29 05:03:19 EST 2013

Hej alle.

Mit resultat fra CQ-160-CW.

Q's: 131
Mult: 34
Point: 22032

Rig: IC 735, output 100W til en 42m LW, fødet gennem en autotuner LG 239.

Ant: 42m LW op over en 10m stålmast med en 1m lang vandret træudligger i
toppen, og 20m derfra passerer en granrafte 7m oppe, for derefter at
skifte retning 90 grader og ende 3m oppe i et blommetræ.
Jordplan er 2 stk ca. 35m lange radialer gemt i hækken, de er hverken
paralelle med antennen eller følger denne.
Antennen er ikke nogen superløsning, men mit bedste bud på at komme ud
på 160m.

Dette beskedne arrangement er utvivlsomt årsagen til at, jeg ikke er
generet af uønskede signaler og andre gener i båndet stammende fra en
overstyring af modtageren. men desværre samler antennen lokal støj op.
Forsøgsvis lyttede jeg på min Butternut HF6, og selv om signalerne faldt
2-3 S-grader, dog stadig læselige, var der meget mere ro på båndet.
Så her er plads til en forbedring.

Log: TR4W

Lørdag aften blev desværre solgt til en familiefødselsdag, selvom jeg i
god tid havde hanvist til årskalenderen fra Peter OZ3ABE. Den er en god ide.

Det lykkedes ikke at køre US/VE stationer, brugte nogen tid på at kalde
VE3AT, N2CU, VE3EJ, K5RX og W2GD, alle stationer der normalt har store
ører, men åbenbart ikke store nok dennegang.

Båndet var som sædvanligt fyldt med stationer, så hvis man vil deltage
her, må man acceptere 3-5 stationer indenfor i et  rimelig godt 500hertz
filter.
Resten af filtreringen ligger mellem ørerne!
Jeg hørte ingen decideret dårlige signaler, som i gamle dage med klick
og chirp, som man åbenbart er plaget af i det jydske.

Prøvede at køre, S&P, så mange prefixer i EU som muligt, og havde til
formålet bygget om på "remaining mults" listen så den kun indeholdt WAE
lande, hvilket gjorde listen meget mere overskuelig

Havde QSO med OZ7YY, OZ1AAR, OZ1IKY, OZ2TF.
Hørte OZ1JFDK.
Bedste DX 3V8BB

73 Peter OZ5WQ