[OZ-CONTEST] IARU CW fra OZ8SW

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Sun Jul 14 14:51:59 EDT 2013

Contest         : IARU HF World Championships
Callsign        : OZ8SW
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Zone/State/...  : 18
Locator         : JO65FR
Operating time  : 11h58

 BAND   QSO DUP ITU  HQ  POINTS   AVG
--------------------------------------
  160    25   0   6  17      41  1.64
   80    18   0   2  15      24  1.33
   40    34   0   4  26      52  1.53
   20   148   1  29  30     504  3.41
   15    89   0  21  34     255  2.87
   10    39   0   8  22      73  1.87
--------------------------------------
TOTAL   353   1  70 144     949  2.69

Hej,
ovenstående resultatet herfra matriklen i Brønshøj, udenfor Kbh.
Overraskende fine forhold på alle bånd, - ja selv 160 m viste sig fra sin gode side.
Jeg lagde vægt på S & P, med henblik på at få 6 bånds QSO med så mange HQ stationer som muligt, og det lykkedes i flere tilfælde
CQ opkald gav ikke den store score, så det blev hver gang, hurtigt afløst af opsøgning, selvom zone 18 var efterspurgt, blot ikke blandt multiplier-stationerne.
Gik i seng kl. 0.30 lørdag nat/søndag morgen, men burde naturligvis være blevet ved - 40, 80, 160 ja selv 20 var vidtåbne .
Spekulerede på et tidspunkt over,hvem VK1HQ var - han gav FRS, og det er jo Azerbaijan. En ægte VK havde sagt WIA. Med 599 her og åbenbart overalt, skovlede han QSO er ind, og blev da også jævnligt spottet.   Det må ha været en 4k station, med forkert indtastning i de faste meldinger.

Så gælder det IOTA contesten, hvor jeg som EU-29 nok er mere efterspurgt, og har tænkt mig at sidde oppe hele natten !
Vy 73
Steen oz8sw
.