[OZ-CONTEST] OZ7BQ- IARU contest

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Jul 15 04:57:39 EDT 2013

Hej,

Kørte i år QRP med min KX3 på batterier og også PC'en på batteri.
Da jeg i weekendens løb også var til et familiearrangement blev det kun til aktivitet på 20, 15 og 10 M, dog var jeg nok mere eller mindre aktiv i i alt ca. 11 timer. Skulle bl.a. have batterierne genopladet.

Forholdene virkede ret varierende hos mig. 10 M gav en del QSOer, men kun EU, så her kørte jeg mest for at få HQ og andre multipliers.
På 15 M oplevede jeg nogle meget flotte signalstyrker fra Syd-asien lørdag eftermiddag, men kun få QSO'er, nok mest pga mine 5W. Oplevede ikke ret mange USA stationer, og dem jeg kunne høre var svage, og svære at lave.
Så alt i alt blev det til en masse EU stationer. Her er heldigvis mange HQ multipliere at jagte.
Kørte i sagens natur kun Søg-og Slå Til. Men denne gang benyttede jeg at N1MM logger kan styre min KX3, hvilket virkede fint i kombination med de forprogrammerede funktioner.

Samlet blev resultatet 118 QSO er på 20M, 58 på 15M og 45 på 10M. I alt 29 zoner og 62 HQ og et claimed score på 52.689 med 221 QSOer. Alle med CW naturligvis.

Næste stop er IOTA contest, hvor jeg vil anvende samme set-up, men en Mag-loop eller min korte vertikal, afh af hvad jeg kan få plads til på Fur, EU-171.
På turen til Jylland regner jeg i øvrigt med også at køre lidt fra Kærgaard Plantage OZFF-081, hvis det skulle have interesse.

73 og på genhør