[OZ-CONTEST] OZ1HQ og de sidste par års "merritter" - og, 2013 linger en 14 plads ..

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Wed Jul 31 14:47:55 EDT 2013

Hej Alle sammen.

Som listen ser ud lige nu, så er OZ1HQ havnet på en flot 14'nde plads i
2013!
Hold da helt op hvor det bare er flot!

Ja, jeg var jo i Schweiz i år for at se hvordan de gør dernede.
Interessant må jeg sige. Der var et par småitng til inspiration til dem
der måske havde lyst til at arbejde med et par småting til 2014 afsnittet!
Jeg var på besøg ved HB9EE som kørte 10 og 15 meter CW. (www.hb9ee.ch)
Der var stortset ingen antennerotorer involveret -alt var med omskifter
og flere antenner samt stack.matces.
Grund opsætningen var 2 til 3 retningsantenner samt en rundstråler på
hver bånd .
Meget interessant setup! Det virkede aldeles overbevisende og imponerende

Samtidigt har jeg samlet lidt data sammen over alle HQ-sationer, et par
år tilbage.
De skandinaviske stationer selvfølgelig også - og så lidt mere specifikt
på OZ1HQ
Det er et - stadigt ikke helt færdigt - regneark som jeg vedhæfter, og
håber at mail-listen sender videre med rundt.
(ellers må I sige til - så sender jeg den til de eneklte af Jer som er
interesseret - hvad alle jo burde være)

Mit håb er at det kan give lidt aha, og fundament til lidt diskussioner
ude omlring hvad der kunne gøres bedre eller anderledes til 2014
  - og ikke mindst hvad der skal bibeholdes fordi det bare virkede og
gav cool cash i loggen med både rates' og multies'.

Uanset hvad må jeg sige at det var spændende at følge begivenhederne fra
HB9-land via Skype.
Tak til dem der gad at sende lidt info undervejs - det gav også lidt
gib' i gutterne derned at se at vi holder så meget sammen!
Og resultatet, til trods for at det ikke er helt oppe på 2010 niveauet,
er jo ikke så ringe endda!

Når sommervarmen og efterårets mange contester og DXpeditioner som skal
logges er overstået,
håber jeg der bliver lidt tid rundt omkring til lidt eftertanke på
hvordan vi kan gøre 2014 til ÅRET for OZ1HQ?
Vi er jo på rette vej  - vi skal bare lige have de sidste par stationer
med, vi skal bare lige have indrullet de sidste par operatører.
.... så 2014 bliver et endnu mere kanon år for OZ1HQ!

Ønsker alle en god eftersårs- og vinter- contest- og DX sæson
Og husk nu at sende jeres log ind efter hver contest, samt
indrapporterer jeres bånd-lande til Allis OZ1ACB.
Vi kan jo sagtens, så vi skal jo bare ...  gøre det vi sagtens kan!

VY 73

Kenneth
OZ1IKY