[OZ-CONTEST] WPX CW - 25/26 maj

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Mon May 20 11:18:47 EDT 2013

Hej contestere.
Næste weekend gælder det så WPX og det bliver spændende. Der er jo lagt op
til en god dansk deltagelse så forhåbentlig får vi masser af gode QSO'er.
Jeg er med som XP2I med min 100W Ten-Tec tilsluttet antennerne ved XP1AB
klubben i Sdr.Strømfjord.
VOACAP forudsiger ikke gode forhold på de lave bånd og OX3KQ Jesper skriver
at 160 og 80 er ubrugelige - 40M kan bruges med lidt held. Så det må man
sige de er meget enige om :o)
Det vil sige at 10/15/20 bliver båndene som jeg skal hente point hjem på.
Det er lidt ærgerligt da det giver flere point pr. QSO på de lave bånd, men
det kan jeg jo ikke lave om på.

Jeg ankommer deroppe Torsdag den 23. maj ca 14UTC  og håber at blive lidt
aktiv i løbet af aftenen.
Fredag håber jeg at bruge til anteneindstillinger og afprøvninger samt at
være aktiv i perioder. Testen starter fredag aften kl. 21 lokal tid og så
går det bare løs.
Husk at dreje antennen om i 310 grader af-og-til  :o)

Temperaturen i Sdr. Strømfjord ligger på 0-6 grader celsius, så der er
køligt om natten.

Læs i øvrigt om andre deltagere på www.oz5e.dk/kalender.htm

Best 73 - Meet u in the WPX
OZ1BII Henning Andresen