[OZ-CONTEST] CQ WW CW

OZ1JUX oz1jux at oz1jux.dk
Mon Nov 25 13:59:30 EST 2013

Hej

Dette var min første CW contest.

Jeg skulle ikke deltage, men kun hjælpe Nils Bo OZ1ETA med det han

med det han ikke kan se til . At skifte antenner og retning.

Men jeg havde en hængeparti der hed 20 meter portable antenne til 20 meter

til min KX3 fra Elecraft. Den blev hængt op lige udenfor hønsehuset og
testet

SWR 1 -1 i den høje ende og 1 - i den lave.

Så skulle stationen også prøves af og det blev den, de første 12 QSO'er blev
kørt på

den hjemmelavet antenne og resten blev kørt på en 5 elm monobander.

Jo det har give blod på mere i QRP klassen

CallSign Used : 5P1B/QRP

Operator(s) : 5P1B

Operator Category : SINGLE-OP

Band : 20M

Power : QRP

Mode : CW

Band    QSOs    Pts  ZN    Cty

    14      52      98   11   35

Total      52      98   11   35

Score : 4.508

Rig : Elecraft KX3

Antennas : Home dipol + 5 elm. Monobander