[OZ-CONTEST] HURRA - SAC CW var kanon! Hvad med at gentage den succes i SAC SSB?

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Tue Oct 1 17:09:45 EDT 2013

Hej Alle sammen i OZ-land
(og alle dem udenfor der læser med)

SAC CW var jo lidt en kanon succes! Tak til alle for indsatsen.
Jeg er ikke engang ked af at ryge ned af rangstigen, når det på
Nationalt plan er gået så godt!
Det er bare HERLIGT! Mere af det. Mere af den slags

SAC SSB - Hvad med at gentage succes' i SSB delen?
Jeg har en tro på at vi i OZ-land har så mange gode SSB operatører....
Jeg håber at vi kan få dem motiveret til at de bare laver et par få
hundrede QSO'er hver samtidigt med at andre kører hele vejen igennem?
Alle kan jo her give en del med i et Landskamp resultat - det er jo ikke
alle Sportsgrene man kan det!

Så hvis ikke din nabo-radioamatør havde tænkt sig at deltage - så bør du
måske liiige tage en snak med ham eller hende, og sætte det med
Dannebrog og Polar Battle på plads? Det er jo et eller andet sted en
form for Landskamp? OG hver QSO der uploades tæller!

Så har du et par timer i den weekend (12 til 13 september -som jo er
lige om straks!) og har en mikrofon i din egen eller din klubstation der
virker!
Der er dømt Landskamp i det Nordiske! The Polar Battle Is On. Let Us
Show Them That We Can And Will.

... og at både dem der laver bare en enkelt SSB QSO i SAC SSB uploader
deres log!
SAC CW'en beviste jo det der med at uploade sin log uanset QSO antal.

Så lad os kalde til den gamle Vikingeskik med "Alle Mand (M/K) Af Huse!
Der Samles Til Fylkning"
(jeg undlader den del med at fjenden står for døren, men meningen er vel
klar nok!)

Hvorfor?
Peter OZ3ABE, vores Contest Manager, kunne sikkert give en meget
detaljeret og tal-fyldig udgave af det her. Men jeg nøjes med at kikke på
hvad SACTEST.NET siger om de sidste mange års resultater i SAC'en - Og
hver gang OZ-land bare viser en smule tænder - så lykkes det!
Så lad os gøre det - vise tænder! Hver mand og kvinde med licens og tid;
mindst 200 QSO'er i SSB delen....
Det burde være en meget overkommelig opgave? Peter beviste det med han
foredragsrække i Frederikssund afdelingen fornyeligt.
De fik til opgave at lave mindst 100 QSO'er i en contest. Og det var
slet ikke svært måtte de indrømme.

Jeg glæder mig!
Det er ved at være sjovt at være OZ'er og deltage i SAC'en

VY 73 - Vi ses i SAC Pileup'en! Tro mig - det ER sjovt!
(dem der manglede et par DXCC'er kan jo her få dem næsten gratis og uden
det store besvær!)

Kenneth
OZ1IKY